Sunday 1 January 2012

duit keluar macam air !

Bismillahirahmanirahim...

Hari ni aku kuar dengan kawan-kawan baik aku dekat kolej ni . there are 5 of us. kecuali sorang tak ikot sebab her parents came here . how lucky berbelanja dengan parents than used our own money . kannn ?

i started using my own money,i mean buying stuff by my own since i was studying far away from my parents. aku ni jenis tak reti nak mintak duit sangat sampai kadang2 my mum tanye aku 'ade duit tak ? tak de , bagitau' mungkin sebab dia tunggu aku mintak , tapi aku tak mintak2. haa. fer sure,aku tak de sugar dady oke. walaupun aku ni sangat la boros , a month dekat 800++ jugak aku spend dulu,tapi oke lah. i still can survive dekat kL tu.

sekali lagi aku kena melalui saat getir. haha. bukan ape,bile masuk sem baru,tambah2 la pindah dekat kolej baru,banyak sangat barang,yuran yang nak kena bayar,aishhh.nasib baik la tak ngade2 pegi private university kat overseas. ade hikmah nye jugak kan ? so today we decided to shopping . in a small town, i can only find my things at econsave. tak save sangat la. almost rm100 i dah spent fer today.mahu tak mahu,aku kena mintak from my mum jugak .kalau tak,topup aku kena cut down.ohhhh no man !

sejak itu jugak,aku tahu how hard nak spend money. ye lah before this , aku tahu mintak je kat parents aku. aku pelik sket. waktu aku dulu,my mum tak bagi gune duit sendiri kalau nak ape2,nanti mak aku marah.so buleh mintak je. tapi kat adek2 aku tak lah pulak. hee :)

kalau dulu,aku tak pernah kesah pun harga bape ringgit tapi sekarang aku pulak yang membandingkan harga barang.baru lah aku tau kenape mak aku hafal harga barang.haha. kadang2 sedih jugak hati bila terpaksa beli benda murah and benda yang tak pernah aku pakai. honestly , aku sangat memilih barang. tapi sekarang aku kena pandai berjimat . how sad.

barang-barang yang aku beli banyak . nak tau ? listed aredy :
  • penyapu bilik
  • raga baju kotor
  • alas kaki
  • sabun basuh pinggan
  • biskut jacobs
  • jem roti
  • bekas letak accessories
  • milo 3 in 1
  • milo kotak
  • nutrigen
  • ubat gigi paling murah.
  • cotton bud
  • palstik sampah bilik
  • oreo

                     muka dah kehabisan duit. MAMA,i miss you :(





ade barang lagi yang aku tak ingat nak list. haishhh. banyak kan ? duit keluar macam air. tuh je kenyataan nye :(

4 comments:

  1. ye.. kan bagus.., benda zaman sekarang ni pun suma mahal.. x patut..

    ReplyDelete
  2. haha. tau tak pe. teruk la sket nak berbelanje.

    ReplyDelete
  3. asal kita x leh follow ni? hurmm.. :(

    ReplyDelete
  4. bule follow la sygs. sign in accout awak dulu :)

    ReplyDelete