Friday 6 January 2012

kenape orang berkira bab makan ?

aku wonder why ada people yang still berkira dalam aspek makanan ? mean , beli makanan. eventho they are not from any poor family in malaysia . sarcastic ? but thats the fact !
aku di didik utk tak berkira bab makan eventho im not from a rich family at all. since i was young,my dad beli je ape yang aku nak makan till aku tak suka makan nasi berlauk. ni pun fact jugak !
so no wonder lah kalau aku tak makan nasi lauk for whole day atau bukak puasa dengan kfc or something else. i remember a sweet thing about my dad,everytime i go home,he will ask me either i want to eat chicken chop or not eventho adek2 or sedara mara aku makan nasi.sebab dats is my favourite.ini fact jugak ! bukan berlagak atau ape oke.
dan hakikat satu lagi , bila tiap2 bulan aku bayar yuran makan kolej lebih kurang rm200 tapi kawan aku cakap,boleh kira berapa kali aku makan kat kantin,dan bila aku bagitau ayah aku,ayah aku kate,tak pe.. yang aku tak makan tu,dikira sedekah dekat membe2 .

so can you all see macam mane ayah aku didik aku bab makan ?

No comments:

Post a Comment