Monday 2 January 2012

kunci kekuatan :)

kunci ketabahan hati aku.
kadang aku jugak tak kuat hadapi ujian-NYA. tapi aku sendiri sedar,hidup aku sekarang lebih tenang dari sebelum nye. kalau dulu,aku manusia cengeng tapi sekarang aku mampu kuatkan hati daripada jadi terlalu lemah.
dan hari ini,terdetik di fikiran aku , cuma ada satu kunci utk menjadi kuat,kita hanya lah insan yang diciptakan oleh-NYA.hanya Dia yang memahami hati kita.aku mengakui.. dulunya aku terlalu leka dengan keseronokan dunia,tetapi aku sedar Allah swt tidak pernah kejam terhdap hamba-NYA walaupun kita kadang2 terleka dengan kesibukan hidup. dengan Solat,aku lebih tenang sekarang.maksud aku,walaupun dia (seseorang) tak selalu ada dengan aku,tetapi aku ada Allah swt yang sering memerhati kan aku.bila aku dah berusaha dan telah tidak peroleh hasilnya,aku akan meminta pertolongan dari-NYA.dan aku percaya,Tuhan akan memakbulkan doa hamba-Nya yang ikhlas.

No comments:

Post a Comment