Tuesday 27 December 2011

memahami hati seorang gadis .

Bismillahirahmanirrahim..

 pagi ni,once again aku nak membebel ape yang terlintas dalam otak aku. mungkin topik ni agak menggelikan sikit. sebab berunsur2 kan cinta . wekkkkkkkk :P

hah. bukan ape.for my own sake jugak,bila aku menaip,indirectly,benda tuh jugak bagi kesedaran kat aku kan ? 
aku sangat memahami bila seorg gadis terpaksa melupakan cinta lama yang telah terpisah dan cuba mencari kekuatan dengan menerima cinta baru. opppss ! ade sesape terasa ke ? aku jugak melalui perkara yang sama. dan aku jugak tau,ramai yang melalui benda ni kan . sebab tuh ade yang cakap perempuan macam ni playgirl lah , senang terima orang lah. penah ke korang yang ber-cakap2 tuh duduk disamping si gadis tu saat dia menangis bersedih kerana lelaki yang dia cintai ? penah ke korang dengar luahan hati si gadis bila dia kecewa ditinggalkan ? kalau buleh, korang cube renung mata dia,sebenarnya disebalik senyuman dia tuh tersembunyi banyak kesedihan.who noes aite ?

untuk pengetahuan semua,aku terbaca satu artikal yang menyatakan perempuan menangis bukan kerana lelaki tetapi airmata perempuan adalah kerana dia ingin menbina kekuatan . pernah tak korang rase benda ni sendiri ?
ada yang pernah tuh , mungkin akan memahami.aku bagi contoh paling senang, ade sesetengah gadis.. apabila bergaduh dengan bf dia,dia kan berdiam diri dengan harapan pergaduhan itu tak kan berjalan lama, jadi secara tak langsung.. dia akan menangis sebab dia nak cuba tahan diri daripada bertengkar dengan bf dia. tuh maksud nya dia cuba nak kuatkan diri. 

dan 1 lagi,kalau si gadis couple terlalu cepat selepas putus cinta, tahu lah sebab nye dulu sebelum menyatakan alasan sendiri. mungkin itu cara dorang tuk lupakan bekas bf dorang. si bf bf ni mane tau kan , betapa susahnye gadis nak lupakan korang . korang tak tau, perempuan ni sangat particular. kadang2 benda kecik pun dorang akan ingt even waktu korang skype ke,on the fon ke .. mungkin lelaki senang nak lupakan tetapi tidak utk perempuan.kadang2 time makan pun,teringat2 kenangan sampai buleh makan nasi sup free kan.. jadi utk melupakan kenangan2 tu yang buatkan dorang sedeh,dorang cuba cari sesuatu yang dapat gantikan korang. walaupun tak kan sama. kalau lah orang cube selami hati orang yang macam ni,mungkin korang yang akan mengalirkan airmata jugak.

pesanan aku satu je, before you talk, u shud put ur feet on their feet,then u ll noe them better :)

this pic is not related to this post :) tq

2 comments:

  1. I really love this entry ! Yupp. saya pun pernah lalui. tapi Alhamdulillah. perasaan tu hilang dimakan waktu. teheee (:

    ReplyDelete
  2. hee :) thnks. it very common kan dear ?

    ReplyDelete